GALLBERGET.BLOGGPLATSEN.SE

Direktlänk till inlägg 16 november 2013

UNDRAR

Av Andreas - 16 november 2013 22:38

HUR HEIDI HAR TÄNKT ATT SPELA MOT MIG PÅ MÅNDAG. OAVSETT SÅ
HAR JAG TÄNKT ATT KÖRA ÖVER HENNE SÅ MYCKET DET BARA GÅR.

    KOMMER RYKA I HOP MED
HEIDI REJÄLT MEN DET GÖR INGET FÖR JAG ÄR UTE EFTER ATT TA SPELET
LSS EN GÅNG FÖR ALLA!

 
 
Ingen bild

Alexandra

17 november 2013 14:36

Tja tja Andreas! Längesen, men verkar typ inte som du saknat mig :/ Ser inte att det står det nånstans iaf xD

Minns du mitt indianarbete ja skulle göra för skolan? Lämnade in det förra veckan, å fick det tbx i fredags. Fick F i betyg! Fattar inte! Min lärare e typ helcrazy :(
Skriver mitt arbete här, tänkte att eftersom du verkar kunna en del om indianer så kan du kanske hjälpa mig? Vore asnice! :)

Indianer
För längesen fanns de folk som hette indianer. Dom bodde typ där som USA e nu. Deras värsta fiender var cowboyarna, men comwboyarna hade pistoler å typ lasso. Men indianer hade bara fredspipa å sånt, så dom loosa oftast när de blev fajt. Deras vanligaste ord var Ugh. Kända indianer är Hiawatha, Pocahontas, Sitting Bull å så nån mer. Dom bruka ha såna där fjädrar i håret, å så hade dom långt hår. Tror inte saxen var uppfunnen på den tiden.
En del av indianerna tröttnade på att bråka med cowboyar, och flyttade till Indien. Det har jag läst på nätet.
Indianerna gillade att campa, dom bodde typ alltid i tält å sånt. På den tiden kunde de inte ringa till varann pga mobilen var ej uppfunnen. Så dom fick skicka nåt som hette röksignaler.
/Alexandra E.

Andreas

17 november 2013 16:19

Hej Klart jag hjälper dig. Du kom med på listan
istället för Heidi. Nu till indianerna Var några
kända massakrar på 1800-talet tex Sand Creek
29/11 1864,Little Bighorn 25/7 1876 och Wounded Knee 29/12 1890.Står om dessa massakrar på goggle.Kända indianstammar Sioux,
Crow, Cheyenne,Blackfett,Mohikan, Creek, Kiowa.Sitting Bull var högsta hövding över den
nordamerikanska indianstammen hunkpapa(sioux).
Flera kända indianer är Tecumseh,Geronimo,
Black Kettel och White Antelop.Hör gärna av dig så hjälper jag dig mer.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - Torsdag 28 mars 23:45

Det var en tredje och avgörande match som spelades på söndagen. Arvika IBF var fyllt av revanschlust sedan förra mötet och vann matchen     ...

Av Andreas - Torsdag 28 mars 00:46


Kommer sakna Löfbergs Arena    

Av Andreas - Måndag 25 mars 18:04


Man lever bara en gång    

Av Andreas - Söndag 24 mars 22:13


1. Framsteg     Gjort stora framsteg     i Löfbergs Arena torsdag     och fredag.   2. Karlstad IBF     Klarade nytt kontrakt     i SSL dam.   3. Tack så mycket     Så sa en tös till mig     i Löfbergs arena igår.     ...

Presentation

Välkommen till min blogg

Fråga mig

82 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards